-
Bruker Agenda for å bli mer synlig i Norge
- Vi er ikke så godt kjent, men vi er et stort selskap globalt selskap og vi ønsker å bli mer synlige, forteller Brennekåsa.
På den tredje dagen på Kongsberg Agenda har Brennekåsa bare positive erfaringer fra Agenda.
- Kongsberg er en passe stor by, her kan man gå til alt. Det oppleves som intimt, selv om det er bra størrelse på festivalen. Vi er godt fornøyd med at festivalen har et sterkt fokus på teknologi, sier han.
Selskapet CGI ble etablert helt tilbake i 1976, med to ansatte. Nå nærmer selskapet seg 100.000 ansatte globalt – i Norge har de 550 ansatte. Rundt 20 av dem har blitt med til Kongsberg Agenda.
-
Opererer i mange bransjer
CGI jobber særlig opp mot offentlig virksomheter, bygg, eiendom og anlegg og bank og finans. De jobber blant annet med digitalisering i offentlig sektor, de har levert systemer til både Statens Vegvesen og Meteorologisk institutt – og mange, mange flere.
Til Kongsberg Agenda har de fått med seg flere av sine eksperter fra USA, blant annet på sikkerhet. De har deltatt på scenen under flere arrangementer, der beredskap har stått sentralt.
- Dette er åpenbart en veldig fin måte for oss å vise oss fram, sier Brennekåsa, mens to av hans amerikanske kollegaer holder et innlegg på Parkscenen.
- Hva er det beste med Kongsberg Agenda?
- Det er nettverksbyggingen. At vi som leverandør kan møte kundene i en helt annen setting er viktig for oss. Dette har helt klart vært en positiv opplevelse, og vi satser på å bli med videre.