Helt konkret går det ut på at ansatte i kommunehelsetjenesten kan ta direkte kontakt med lege på medisinsk avdeling etter at pasienten er skrevet ut, inntil tre døgn etter utskrivelsen.
Flere kommuner deltar nå i arbeidet, som har som mål å bli en nasjonal ordning.
Dette viser at samhandling er mulig, selv om ikke teknologien fremmer denne samhandlingen- enda.
De som skal delta er Lukas Månsson, Heidi Eidskrem, Stian Kristoffersen, Rannveig Aaker, Anette Nordgård Strøm og Toril Naper Hauge.
Hvordan er denne programposten koblet til teknologi?
Helseteknologi